Plaatje bij verhaal: wk_29.19_zeskamp_0007.jpg

Fotoonderschrift groepsfoto.

V.l.n.r. Staand: Ben de Graaf, Karel Brandt, Rudy Tanate, Hans Koppelman, Jan Reinderink, Harry Meenhuis, Otty Pattiiha, Sjoerd van Eerde, Alfons Marsman, Johan Gierveld, Ton Kortenhorst, Jan van Pijkeren, Johan Kuipers, Teun Heuver, Harry Beunk, Niek Barten, Wim Mol, Bram van der Weide.

Gehurkt: V.l.n.r. Annemarie Timmerman, Hermien Woolderink, Jose de Rooy, Suzanne Bosch, Ria Barneveld, Ine Slagers, Nel Hofstede, Marga Lammertink Jo Asbroek, Thea Veldhuis.

Zeskampploeg in Enter officieel gepresenteerd op 21 november 1973.

Wierden Zeskamp is Los. Met een schorre stem sprak burgemeester Lieuwen deze woorden in de nieuwe Sporthal die Enter gisteravond officieel in gebruik is genomen.

De aanleiding tot deze vreugdevolle worden was de presentatie van de Wierdense Zeskampploeg.

Dertien jongens en tien meisjes maken deel uit van de selectie waaruit de definitieve ploeg die op 9 februari 1974 in Leiden de strijd zal aanbinden tegen de vijf andere plaatsen. De burgemeester was erg gelukkig dat de samenstelling van de ploeg over de gehele gemeente gespreid is. Want zo zei hij,  “De kwaliteit zit overal in de gemeente”. Hij sprak de hoop uit dat de hele gemeente als één man achter de Zeskampploeg zou blijven staan. Alleen met een goede mentaliteit kunnen we ons doel

– de finale- bereiken. Van de bestuursleden van de Stichting Sportbelangen Enter kreeg het Zeskampcomite dat voltallig aanwezig was een enveloppe met inhoud.

Daarna begonnen de trainingen. Sommige deelnemers hadden nogal wat last van de nieuwe gladde vloer.

Een week eerder op 30 oktober had de grote selectietraining plaats gehad. 160 Wierdense en Enterse sportievelingen die zich voor een volle sporthal in het zweet werkten om zich te plaatsen voor de definitieve Zeskampploeg, welke uit 23 deelnemers gaat bestaan. Weliswaar stond nu nog zakelijk leider Bram van der Weide achter de microfoon in plaats van NCRV commentator Barend Barendse, en waren de trainingen nog niet op het niveau van de Zeskampspelen op TV, maar dat nam niet weg dat de sfeer  die de spelers en de 500 toeschouwers perfect was.

Eerlijk is eerlijk, een grote bijdrage aan die sfeer leverde de boerenkapel “De Wierdense Noabers” die samengesteld is uit leden van Harmonie Sint Jan. De boerenkapel heeft toegezegd alle westrijden die de Wierdense Zeskampploeg moet spelen zullen opluisteren.

Trainingsfoto, De ploeg in de natuur aan het trainen.